Transport

W motoryzacji i transporcie korzysta się z szerokiej gamy samochodów począwszy od małych osobówek, przez samochody dostawcze – osobowe i ciężarowe po ciężarówki mniejsze i większe. Kolejnym elementem jest kierowca, który oprócz prawa jazdy właściwej kategorii posiada również dodatkowe uprawnienia dla przewozu żywności czy pasażerów. Oczywistym jest fakt niekaralności i doświadczenia w użytkowaniu samochodów, który coraz trudniej spełnić. Spowodowane jest to brakiem wykwalifikowanej kadry, proponowaną formą zatrudnienia i angażem pieniężnym. Nierzadko praca jako kierowca sprawia, że dana osoba pracuje w delegacji. Taka rozłąka może nie każdej osobie, rodzinie odpowiadać. Wracając do samych samochodów posiadają na swoim wyposażeniu elementy podstawowe, jak i specjalne. Wśród podstawowych możemy wymienić tachograf, klimatyzację czy wygodniejszy fotel dla kierowcy. Specjalne wyposażenie może stanowić wózek widłowy przy transporcie palet lub wyjątkowo ciężkiego i nieporęcznego ładunku. Podobnie ciekawym, ale dodatkowym wyposażeniem są rampy najazdowe. Wykorzystuje się je w samochodach dostawczych przewożących towary spożywcze, od małych mięsnych, warzywnych czy owocowych po większe zawierające napoje, chemię czy alkohole. Rampy najazdowe spotykane są również w samochodach skomponowanych z lawetą, w tak zwanych samochodach holujących. Również rampy najazdowe stosowane są w transporcie nowych i używanych samochodów, gdzie używa się specjalnie skonstruowanej przyczepy podpinanej pod samochód ciężarowy. Holownik może pomieścić jeden samochód. Ewentualnie drugi, jeśli istnieje możliwość podpięcia dodatkowej przyczepy. Za to przyczepa ciągnięta przez ciężarówkę pomieści już od ośmiu do dwunastu aut, w zależności od wielkości i gabarytów transportowanych samochodów. Rampy najazdowe możemy również spotkać w magazynach, które tworzą stały element architektury wnętrza. Można również korzystać jednocześnie z ramp najazdowych ruchomych, które możemy umieścić w dowolnym miejscu, tam gdzie to konieczne.