Zalety i wady reklamy poprzez sms

Reklama dźwignią handlu! To stwierdzenie jest nieśmiertelne.

Jeśli jesteśmy małą firmą bez reklamy, nie mamy szansy istnieć na rynku. Zresztą, to samo się tyczy dużych firm, chociaż te mają o wiele łatwiej, bo ich finanse dają im większe możliwości. Duże firmy mogą wykupić reklamę w telewizji czy radiu i dzięki temu cieszyć się zasięgiem krajowym. Małe firmy, którym zależy na tym, by nie wypaść z rynku i co jakiś czas przypominać o swoim istnieniu klientom, wybierają reklamę o mniejszym zasięgu, ale równie skuteczną.
Reklama poprzez wysyłanie wiadomości sms – jest coraz bardziej popularną formą komunikacji z klientem.

Prosta wysyłka sms z krótką informacją o promocji, nowym produkcie czy usłudze błyskawicznie dociera do klienta.

Taka forma reklamy nie jest tania jednak ma wiele zalet i ogromny zasięg.
Jakie są zalety wysyłania do klientów reklamy poprzez sms?
  • Po pierwsze – zasięg – nie ma ograniczeń. Sms z ofertą dostanie każdy kto znalazł się w bazie subskrybentów niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania.
  • Po drugie – wysyła reklamy smsowej jest błyskawiczna w odbiorze. Firma wysyła wiadomość, która za chwilkę znajduje się u klienta. Klient taką wiadomość odczytuje w miarę szybko (bo komórkę dziś każdy ma pod ręką). W przypadku reklamy poprzez e-mail mamy tutaj taką różnicę, że chociaż e-mail dociera równie szybko, to nie każdy sprawdza codziennie pocztę. Także może się zdarzyć, że zanim klient przeczyta maila, czas promocji minie.
  • Po trzecie – reklama smsowa jest bardzo dobrze odbierana przez klientów. Coraz częściej duże sklepy informują w ten sposób swoich klientów, ze warto przyjść dziś na zakupy, bo akurat dziś jakiś produkt jest w mega promocji.

Czy w takim razie promocja poprzez sms nie ma żadnych wad?

Nie do końca. Po pierwsze – cena – na taką promocję nie będzie mogła sobie pozwolić mała firma. Po drugie zasięg – mała, lokalna firma nie będzie zainteresowana zasięgiem krajowym. Po trzecie – jeśli kampania jest zbyt drapieżnie przeprowadzona, takie smsy mogą być przez klienta uznane ze spam.