Reklama dźwignią handlu! To stwierdzenie jest nieśmiertelne.
Jeśli jesteśmy małą firmą bez reklamy, nie mamy szansy istnieć na rynku. Zresztą, to samo się tyczy dużych firm, chociaż te mają o wiele łatwiej, bo ich finanse dają im większe możliwości. Duże firmy mogą wykupić reklamę w telewizji czy radiu i dzięki temu cieszyć się zasięgiem krajowym. Małe firmy, którym zależy na tym, by nie wypaść z rynku i co jakiś czas przypominać o swoim istnieniu klientom, wybierają reklamę o mniejszym zasięgu, ale równie skuteczną.
Reklama poprzez wysyłanie wiadomości sms – jest coraz bardziej popularną formą komunikacji z klientem.
Reklama poprzez wysyłanie wiadomości sms – jest coraz bardziej popularną formą komunikacji z klientem.
Prosta wysyłka sms z krótką informacją o promocji, nowym produkcie czy usłudze błyskawicznie dociera do klienta.
Taka forma reklamy nie jest tania jednak ma wiele zalet i ogromny zasięg.
Jakie są zalety wysyłania do klientów reklamy poprzez sms?
Jakie są zalety wysyłania do klientów reklamy poprzez sms?
- Po pierwsze – zasięg – nie ma ograniczeń. Sms z ofertą dostanie każdy kto znalazł się w bazie subskrybentów niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania.
- Po drugie – wysyła reklamy smsowej jest błyskawiczna w odbiorze. Firma wysyła wiadomość, która za chwilkę znajduje się u klienta. Klient taką wiadomość odczytuje w miarę szybko (bo komórkę dziś każdy ma pod ręką). W przypadku reklamy poprzez e-mail mamy tutaj taką różnicę, że chociaż e-mail dociera równie szybko, to nie każdy sprawdza codziennie pocztę. Także może się zdarzyć, że zanim klient przeczyta maila, czas promocji minie.
- Po trzecie – reklama smsowa jest bardzo dobrze odbierana przez klientów. Coraz częściej duże sklepy informują w ten sposób swoich klientów, ze warto przyjść dziś na zakupy, bo akurat dziś jakiś produkt jest w mega promocji.
Czy w takim razie promocja poprzez sms nie ma żadnych wad?
Nie do końca. Po pierwsze – cena – na taką promocję nie będzie mogła sobie pozwolić mała firma. Po drugie zasięg – mała, lokalna firma nie będzie zainteresowana zasięgiem krajowym. Po trzecie – jeśli kampania jest zbyt drapieżnie przeprowadzona, takie smsy mogą być przez klienta uznane ze spam.