Wysyłka smsów metodą reklamy

Niekiedy znajdujemy się w sytuacji, kiedy chcemy wysłać pewną wiadomość do dużej grupy osób. Sytuacja ta jest szczególnie znana właścicielom większych firm lub przewodniczącym pewnych grup – komitetu rodzicielskiego, klubu tematycznego, grupy teatralnej. Wiadomości mogą być najróżniejsze, niekiedy jednak trzeba wysłać je szybko i do każdej osoby jednocześnie. Wiele osób w tym celu wykorzystuje e-mail lub, jeżeli chodzi o pracowników w obrębie danej firmy, przestarzały już nieco faks. Najszybszą i najskuteczniejszą metodą są jednak smsy. Obecnie prawie każda osoba nosi przy sobie telefon komórkowy przez cały czas w ciągu doby, więc wiadomość dociera do nich błyskawicznie i zostaje odczytywana od razu. Niestety ta opcja nie jest często wykorzystywana ze względu na ceny smsów, jednak dla osób cieszących się darmowymi pakietami wiadomości tekstowych, mogą jak najbardziej z niej korzystać.

Na podobnej zasadzie działają smsy reklamowe, które otrzymujemy tak często od operatorów sieci komórkowych lub innych firm, w których bazie danych znalazł się nasz numer telefonu. Wysyłka smsów jest czymś skutecznie wykorzystywanym ze względu na fakt, iż taki typ reklamy jest niezwykle skuteczny, dociera do dużej liczby osób, a koszty da się w łatwy sposób negocjować. O ile jednak wykorzystanie masowego rozsyłania smsów do numerów, które znalazły się w bazie danych danej firmy jako sposób dostarczenia informacji o nowej ofercie lub dostępnym smartfonie nie jest niczym złym ani szkodliwym, to wiele osób korzysta z tego jako metody oszustwa. Każdy z nas choć raz zetknął się z smsem o treści następującej lub podobnej “Ktoś o Tobie myśli! Aby otrzymać imię i nazwisko tej osoby, wyślij sms o treści LOVE na numer XXXX”. Smsy tego typu wysyłają naciągacze, dlatego lepiej jest je ignorować i pod żadnym pozorem nie wysyłać smsa na podany numer. Odpowiedź z pewnością nie będzie wartościowa, o ile w ogóle ją otrzymamy. Za to możemy być pewni, że za wysłaną wiadomość tekstową zapłacimy nawet do 12 złotych.