Problemy z snem – jak sobie z tym radzić?

Sen jest dla człowieka niezmiernie znaczący, gdyż umożliwia organizmowi się zregenerować. W współczesnym świecie jest jednak coraz więcej dostrzeżonych przypadków zapadania na bezsenność lub mienia problemów z usypianiem. Zdarza się także, że śpimy, a mimo wszystko nasz organizm nie odpoczywa.

Nim sięgniemy po odpowiednie leki należałoby wpierw zadbać o atmosferę pomieszczenia w którym śpimy, Pocznijmy od kolorystyki – powinna być stonowana (odcienie wpływają na nasz samopoczucie). Biele, błękity, zielenie, beże i pastele to odcienie, które przyzwolą nam się rozluźnić i odpowiednio odpocząć.

Na przekór pozorom duże znaczenie dla naszego wypoczynku ma także porządek w pokoju, w którym śpimy. Warto pozbyć się bibelotów, jakie zbierają kurz i obiektów, które mogą przypominać nam o obowiązkach i problemach. Jeśli w sypialni mamy biuro starajmy się ukrywać papiery i komputer. Nieporządek przytłacza człowieka i nie pozwala w pełni wypocząć.

Niezwykle znaczne jest również atmosfera. Sypialnię powinno się wietrzyć każdego wieczoru co najmniej piętnaście minut. Ożywcze, przepełnione tlenem powietrze zezwoli nam lepiej odprężyć się.

Niezwykle znaczne jest również urządzenie sypialni. Pierwsze skrzypce grają przede wszystkim konstrukcja łóżka i materac. Szczególnie ten ostatni wpływa w dużym stopniu na jakość naszego odpoczynku. Materac nie powinien być ani za twardy, ani za wątły. Jeżeli na jednym łóżku śpią dwie osoby, to każda z nich powinna posiadać materac zharmonizowany do własnej postury i wagi ciała.

Wskazane są też antyalergiczne poduszki i kołdra. Do ich założenia najlepsza będzie pościel bawełniana, która przyzwoli skórze oddychać, a zarazem jest miła w dotyku. Znaczącą rolę w stylistyce pełni dodatkowo
firany sznurkowe . Zadbajmy o estetykę pościeli, bo na złość pozorom wpływa ona na nasz klimat. Pamiętajmy również, by na co dzień wcześnie rano zawijać pościel kapą – ochroni miejsce do spania przed kurzem.

Poprawnemu snowi służy zarówno milczenie w sypialni. Wypada zgasić wszelkie szumiące instrumenty – na przykład komputer. Jeżeli nie potrafimy usypiać w ciszy wyselekcjonujmy kojącą muzykę lub tony relaksacyjne.

Nie zapominajmy również o świetle – także tym w środku domu (lampki nocne, jakie można zgasić bez powstawania z łoża), jak i tym napływającym z zewnątrz (wskazane jest wyposażyć się w rolety lub osłony, jakie dobrze zaciemnią pokój).

Jeśli dojrzycie wszystkich tych elementów, będzie wam o sporo łatwiej poprawnie się wyspać.

Źródło:http://www.kaszmirposciel.pl